راهنمای سفر به کیپ تاون

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 10 دسامبر 2023
Loading...

اگر قصد سفر به آفریقای جنوبی و اقامت در کیپ تاون را دارید آماده باشید تا با لیستی بی پایان از جاذبه‌ها غافلگیر شوید. کیپ تاون شهری است که می‌توانید بارها از آن بازدید کنید و در هر بار بازدید، چیزهای عجیب و غریبی را کشف کنید. از مسیر زیبای جاده‌ای که شما را به قله چپمن می‌رساند تا مناظر زیبای خلیج کالک و کلبه‌های ساحلی پر جنب و جوش در مویزنبرگ! این شهر مملو از جاذبه‌های بی شماری است که تجربه‌ای متفاوت را به گردشگران نوید می‌دهد. در مطلب راهنمای سفر به کیپ تاون هزینه های سفر به این شهر را بررسی کرده و به معرفی دیدنی‌های جذاب آن می‌پردازیم.

تاریخچه و فرهنگ کیپ تاون

کیپ تاون پایتخت قدیمی‌ترین شهر و مقر پارلمان آفریقای جنوبی است. همچنین دومین شهر بزرگ کشور پس از ژوهانسبورگ و بزرگترین در کیپ غربی می‌باشد.

این شهر به‌خاطر بندر، محیط طبیعی‌اش در منطقه کیپ فلوریستیک و مکان‌های شاخصی مانند کوه تیبل و کیپ پوینت معروف شده است.

کیپ تاون (معروف به شهر مادر) قدیمی ترین و همچنین یکی از متنوع ترین شهرهای آفریقای جنوبی از نظر فرهنگی است. این کلان شهر شلوغ و زیبا که به عنوان دروازه‌ای به آفریقا شناخته می‌شود، میزبان ترکیبی منحصر به فرد و هیجان انگیز از فرهنگ‌های جهان اول و سوم است. جالب اینکه، هر کدام از فرهنگ‌ها بر معماری تاریخی و غذاهای آن تأثیر گذاشته‌اند که می توانید وقتی در کیپ تاون هستید از آن لذت ببرید.

قبل از دوران مسیحیت، جوامعی از مردم وجود داشتند که از طریق شکار و ماهیگیری در منطقه کیپ زندگی می کردند. اینها اجداد مردم خویسان بودند که بسیاری از آنها به عنوان “بوشمن” یاد می کنند. آنها در گروه‌های کوچک زندگی می کردند.

اگر می‌خواهید درباره این شکارچیان فوق‌العاده ماهر بیشتر بدانید، از مرکز فرهنگی San – !Khwa ttu دیدن کنید. این مرکز۷۰ کیلومتر از کیپ تاون فاصله دارد و در آن می‌توانید یک دهکده ماکت سان را ببینید و همچنین غذاهای لذیذ و الهام‌گرفته از دنیای قدیم را بچشید. در ادامه مطلب راهنمای سفر به کیپ تاون درباره آب و هوای این شهر صحبت می‌کنیم.

آب و هوای کیپ تاون

با توجه به موقعیت جغرافیایی کیپ تاون این شهر از نظر آب و هوایی متفاوت با ایران می‌باشد. در ادامه وضعیت آب و هوای این شهر را در فصول مختلف سال بررسی می‌کنیم:

فصل بهار در شهر کیپ تاون از سپتامبر آغاز و تا اکتبرادامه دارد. در این فصل مناظر طبیعی شهر به اوج زیبایی خود رسیده و با شکفتن گل‌ها همه چا رنگ و بویی تازه به خود می‌گیرد. از این رو بهار را می‌توان بهترین زمان برای خرید تور کیپ تاون و بازدید از جاذبه های این شهر دانست.

از دسامبر تا اپریل تابستان‌های شهر کیپ تاون را تشکیل می‌دهند. میانگین دمای روز در طول تابستان ۲۳ درجه سانتیگراد است، اما در برخی روزها می تواند به ۳۰ درجه سانتیگراد نیز برسد. بنابراین، زمانی که نیمی از جهان در طول زمستان در حالت خواب زمستانی هستند، مردم محلی کیپ تاون از بیرون رفتن و غرق شدن در نور خورشید لذت می برند.

فصل پاییز در کیپ تاون هوا همچنان خوب و برای گشت و گذار مناسب است. حتی بسیاری از گردشگران پاییز را فصل راز نیز می‌نامند. در این فصل می‌توانید بدون دغدغه از دیدن جادبه‌های طبیعی و تاریخی شهر لذت ببرید. بنابراین پاییز نیز در لیست بهترین زمان خرید تور کیپ تاون قرار می‌گیرد.

دمای هوای زمستان‌های شهر کیپ تاون بین ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی گراد متغیر است. شاید تعجب کنید اما زمستان در این شهر بسیار شگفت انگیز و آرام بخش توصیف می‌شود. البته بارش گاه و بی گاه باران گشت و گذار در این شهر را به سفری چالش برانگیز تبدیل می‌کند. از این رو بسیاری زمستان را برای خرید تور کیپ تاون انتخاب می‌کنند.

هزینه اقامت در کیپ تاون

“رند” واحد پول آفریقای جنوبی است. مسافران تور کیپ تاون می‌توانند برای پرداهت هزینه‌ها دلار خود را تبدیل به رند کنند.

هزینه های اقامت در کیپ تاون

در کیپ تاون هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره متنوعی برای اقامت مسافران وجود دارد. اقامت در هتل های ارزان کیپ تاون، بین ۲۵ تا ۹۰ دلار و در هتل های ۴ و ۵ ستاره بیشتر از ۱۰۰ دلار می‌باشد.

هزینه های حمل و نقل در کیپ تاون

هزینه استفاده از اتوبوس‌های داخل شهری و برای مسافتهای کوتاه در کیپ تاون حدود ۲۵ تا ۱۰۰ رند است. طبق مطلب راهنمای سفر به کیپ تاون برای حمل و نقل عمومی در این شهر می‌توانید از تاکسی نیز استفاده کنید.

  • بلیط یک طرفه: ۱۱٫۰۰ راند
  • بلیط عبور ماهانه: ۲۹۳٫۱۲ راند
  • مبداء تاکسی: ۱۰٫۰۰ راند
  • تاکسی ۱ کیلومتری: ۱۰٫۰۰ راند
  • تاکسی انتظار ۱ ساعته: ۴۸٫۰۰ راند
  • بنزین ( ۱ لیتری): ۱۲٫۶۲ راند

هزینه خورد و خوراک در کیپ تاون

برای یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت باید ۱۲۰ راند، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۸۷ راند و برای منوهای مک دونالد در شهر کیپ تاون باید ۶۰ راند پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید

معرفی بهترین هتل‌های کیپ تاون – آفریقای جنوبی

زمان مناسب سفر به کیپ تاون

این قسمت از مطلب راهنمای سفر به کیپ تاون را به بهترین زمان سفر به این شهر اختصاص می‌دهیم. ماه‌های دسامبر تا مارچ را می‌توان جهت خرید تور آفریقای جنوبی و سفر به کیپ تاون دانست. در این زمان هوا گرم، آسمان صاف و همه چیز برای گذراندن یک تعطیلات عالی فراهم است. پیشنهاد می‌کنیم در این زمان با تورهای ما همراه شده و سفری خاطره انگیز به آفریقای جنوبی را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری کیپ تاون

در ادامه مطلب راهنمای سفر به کیپ تاون به سراغ دیدنی های این شهر پر جنب و جوش می‌رویم. هیچ کمبودی در مکان های توریستی در کیپ تاون وجود ندارد. این شهر علاوه بر مکان‌های زیبای خود، با بازارها و خیابان‌های سرزنده‌اش که مملو از مراکز غذایی عالی، جاذبه‌های محلی و مناظر زیبا هستند از شما استقبال می‌کند. وقتی اینجا هستید، با خیال راحت زندگی شبانه پر جنب و جوش آن را تجربه کنید یا به یکی از مکان‌های رمانتیک آن بروید.

کوه تیبل، ساحل بولدرز، جزیره روبن، کیپ پوینت، قلعه امید خوب، بو-کاپ، سر شیر، آکواریوم دو اقیانوس، دریا پوینت، ساحل ویکتوریا و آلفرد، سواحل خلیج کلیفتون و کمپز، تپه سیگنال و تفنگ نون، باغ‌های گیاه‌شناسی ملی Kirstenbosch، موزه قلب کیپ تاون و موزه منطقه شش همه و همه دیدنی های کیپ تاون را تشکیل می‌دهند.

چه مشتاقانه منتظر گذراندن عصر خود در گروت کنستانتیا باشید و چه به دنبال سفری عالی به بازار مزرعه شهر Oranjezicht! جاذبه های گردشگری در شهر کیپ تاون بهترین ها را برای ارائه دارند. بنابراین، چمدان‌های خود را ببندید و با ترکیبی عالی از تجمل، آرامش و سرگرمی راهی این شهر شوید.

جزیره روبن  Robben Island

جزیره روبن در فاصله ۲ کیلومتری از کیپ تاون، اغلب به عنوان محل تبعید شناخته می‌شود. اعتقاد بر این است که در دوران آپارتاید، طردشدگان اجتماعی به این نقطه فرار کردند. جزیره روبن با ارتباط نزدیکش با ظلم و تبعیض که در دوران آپارتاید اعمال می شد، در میان آفریقایی ها اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر این، این سایت قبلاً زندان مبارزان آزادی بود که تمام زندگی خود را وقف مبارزات آزادی کشور خود کردند. با اهمیت تاریخی بسیار، این جزیره اکنون به موزه‌ای تبدیل شده است که تعداد زیادی از علاقه مندان به تاریخ را در طول سال به خود جذب می‌کند. اگر مشتاق کاوش در بهترین مکان‌های تاریخی برای بازدید هستید به پیشنهاد مطلی راهنمای سفر به کیپ تاون جزیره روبن بهترین مکان برای شماست.

مکان: خلیج تیبل، استان کیپ غربی، آفریقای جنوبی

قله سر شیر Lion’S Head

اگر هرگز به قله نمادین Lion’s Head نرسیده باشید و مناظر وسیع شهر را از آنجا تماشا نکرده باشید، واقعاً سفر شما به کیپ تاون نا تمام خواهد ماند. بنابراین، برای تماشای مناظر عالی از سواحل کلیفتون، خلیج کمپ، رشته کوه ۱۲ حواری و جزیره روبن، در یک روز روشن و آفتابی حرکت کنید.

برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی، این قطعه نمادین که بر فراز کیپ تاون قرار دارد و اقیانوس را مانند یک طناب احاطه می‌کند، به توپوگرافی شگفت‌انگیز شهر می‌افزاید. می‌توانید به بالا رفتن از سربالایی ادامه دهید یا فقط کمی نفس بکشید تا از مناظر جذاب اینجا نهایت استفاده را ببرید.

همچنین، مواظب پروتئای نقره‌ای باشید که در دامنه‌ها رشد می‌کند و بخشی از طیف خیره‌کننده فلور بومی موجود در اینجا هستند. این گونه که منحصر به فرد در شبه جزیره کیپ است، درخششی نقره‌ای از خود ساطع می‌کند که علاوه بر گیاهان دیگر مانند آماریلیس، زنبق، سنبل و ارکیده به زیبایی عجیب و غریب این مکان می‌افزاید.

موقعیت مکانی: جاده سیگنال هیل، کیپ تاون مرکزی ۸۰۰۱ آفریقای جنوبی

زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه (۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر)

بیشتر بخوانید

معرفی بهترین رستوران‌های کیپ تاون – آفریقای جنوبی

ساحل بولدرز Boulders Beach

موافق هستید در ادامه مطلب راهنمای سفر به کیپ تاون با یک مکان خارق العاده آشنا شوید؟ یک ساعت رانندگی از شهر کیپ تاون شما را به این مقصد حیرت انگیز می رساند که زیبایی و جادوی فراوانی برای ارائه به گردشگران دارد. ساحل بولدرز که در شهر زیبای سایمون واقع شده است، در درجه اول به عنوان پناهگاه بیش از دو هزار پنگوئن آفریقایی عمل می کند.

گردشگران به این ساحل هجوم می‌آورند تا از این موجودات دوست‌داشتنی دیدن کنند که وقتی پشت سر هم با قدم‌های منظم و کوچک راه می‌روند بامزه‌تر به نظر می‌رسند. همانطور که به سمت ساحل فاکسی  حرکت می کنید، آماده تماشای آنها در زیباترین مناظر با صخره‌ها، تخته سنگ‌ها و شن‌های سفید درخشان باشید.

اگر به دنبال سوررئال‌ترین مکان‌ها برای بازدید در کیپ تاون هستید، ساحل بولدرز قطعاً سزاوار دیدن است.

موقعیت مکانی: Kleintuin Rd، Simon’s Town، کیپ تاون، ۷۹۹۵، آفریقای جنوبی

زمان بازدید: ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهر

منطقه تاریخی بو-کاپBo-Kaap

در ادامه مطلب راهنمای سفر به کیپ تاون یکی از خاص ترین جاذبه های ایت شهر را معرفی می‌کنیم. بو-کاپ که به عنوان محله مالایی شناخته می‌شود، شما را دعوت می‌کند تا نگاهی واقعی به آزادی داشته باشید. بازدیدکنندگان به اینجا می‌آیند تا با فرهنگ محلی کیپ مالزی – بردگانی که از کشورهای جنوب آسیا آورده شده‌اند – آشنا شوند. خیابان‌های این محله پر جنب و جوش با نقاشی‌های خلاقانه و رنگ‌های روشن در همه جا دیده می‌شوند.

گفته می‌شود که در زمان استعمار، تمام این خانه‌ها سفید رنگ بودند. با این حال، با لغو این قانون، ساکنان، آزادی خود را با رنگ آمیزی خانه‌های خود با رنگ های روشن و شاد جشن گرفتند. وقتی وارد این سایت رنگارنگ واقع در نزدیکی تپه سیگنال می‌شوید، با ردیفی از خانه‌ها روبرو خواهید شد که ترکیبی از معماری گرجستانی و کیپ هلندی را به نمایش می گذارند.

اگر می‌خواهید عمیق‌تر در تاریخ اصیل این منطقه کاوش کنید، از موزه Bo-Kaap – قدیمی‌ترین ساختمان واقع در خیابان Wale دیدن کنید. با چیزهای زیادی برای انجام و دیدن، Bo-Kaap یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای بازدید در کیپ تاون است.

موقعیت مکانی: ۷۱ Wale St, Schotsche Kloof, Cape Town, 8001, آفریقای جنوبی

زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۲:۳۰ بعد از ظهر و یکشنبه، دوشنبه تعطیل است

بیشتر بخوانید

۱۰ جاذبه گردشگری کیپ‌تاون – آفریقای جنوبی

آکواریوم دو اقیانوس the two oceans aquarium

در اینجا می‌توانید محو تماشای زیباترین مناظز جهان شوید! زیرا از زیبایی نمایش‌های خیره کننده حیات دریایی در آکواریوم Two Oceans لذت می برید، با خرچنگ‌ها، پنگوئن‌های شناور، شکارچیان ساده و شیک، تاج‌ماهی شایان ستایش و لاک‌پشت‌های دریایی غول‌پیکر به بزرگی کودکان نوپا آشنا خواهید شد.

اگر تعجب می‌کنید که چرا آکواریوم دو اقیانوس نامیده می‌شود، به این دلیل است که کیپ تاون در محل تلاقی اقیانوس‌های اطلس و هند قرار گرفته است. جریان های سرد و گرم در هم می آمیزند و تنوعی غیرقابل تصور را به وجود می آورند. از این رو آکواریوم این مجموعه خارق العاده از حیات دریایی را درست مانند خط ساحلی کیپ تاون که مملو از زندگی است به نمایش می گذارد

پس مطلب راهنمای سفر به کیپ تاون به شما بازدید از آکواریوم را پیشنهاد می‌دهد. این فرصت را دارید که با بیش از ۲۰۰ گونه و ۸۰۰۰ موجود، با پنگوئن‌های آفریقایی تک رنگ پر شایستگی، ماهی خجالتی و بدون آرواره و چندین گونه بومی دیگر مانند وزغ پلنگی، کوسه خندقی خالدار و کوسه خجالتی روبرو شوید.

موقعیت مکانی: Dock Rd، Victoria & Alfred Waterfront، کیپ تاون، ۸۰۰۲، آفریقای جنوبی

زمان بازدید: دوشنبه تا جمعه (۹:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر) شنبه تا یکشنبه (۹:۰۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر)

موزه قلب کیپ تاون The Heart Of Cape Town Museum

این موزه محبوب که در شهر شرقی در منطقه شش واقع شده است، اتفاقا مکانی است که دکتر کریستیان بارنارد و تیمش اولین عمل پیوند قلب در نوع خود را در آن انجام دادند. این موزه در بیمارستان Groote Schuur واقع شده است و از تمام جراحانی که برای قرن ها نقطه عطفی در زمینه پزشکی ایجاد کرده اند، قدردانی می کند.

گشت دو ساعته با راهنما در این مکان با نمایش حادثه رانندگی که قلب را برای پیوند فراهم کرده است آغاز می شود و پس از آن می توانید به جلو بروید تا شاهد بازسازی عمل جراحی اصلی در سالن عمل باشید. اگر به دنبال مکان های دیدنی در کیپ تاون هستید، این موزه قطعاً سزاوار توجه شماست.

موقعیت مکانی: بیمارستان Groote Schuur، خیابان اصلی، رصدخانه، کیپ تاون، ۷۹۲۵، آفریقای جنوبی

زمان بازدید: ۹ صبح تا ۵

قلعه گود هوپ Castle of Good Hope

یکی از بهترین مکان‌های توریستی در کیپ تاون که به عنوان یک بخش منحصر به فرد در پارک ملی کوه تیبل قرار گرفته است، قلعه گود هوپ شما را با تاریخ جذاب و مناظر زیبایش مجذوب خود می‌کند. این مکان که در نوک جنوب غربی آفریقا قرار دارد، با خط ساحلی فریبنده، آب های بکر و سواحل، مناظر عالی را برای بازدیدکنندگان ترسیم می‌کند.

این مکان همچنین یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی در میان علاقه‌مندان به آدرنالین است که برای کشف ماجراهای زیر آب و لذت بردن از تجربه Flying Dutchman Funicular که آنها را تا ۲۳۸ مایلی بالای اقیانوس می‌برد، به اینجا می‌آیند.

علاوه بر این، می‌توانید در فانوس دریایی آن که سورئال‌ترین مناظر را در نمایشگر دارد، قدم بزنید. هنگامی که از ورزش های آبی و استراحت در ساحل به پایان رسید، در رستوران Two Oceans غذا بخورید.

موقعیت مکانی: خیابان Darling St & Buitenkant، کیپ تاون، ۸۰۰۱، آفریقای جنوبی

زمان بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر

نکاتی که باید برای سفر به کیپ تاون رعایت کنید

  • طبق تجربه مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی بهتر است شب را برای پیاده روی تنهایی انتخاب نکنید. یا در اینصورت حتما گوشی موبایل را همراه داشته و برای برگشت به جای اتوبوس از تاکسی استفاده کنید.
  • برای گشت و گذار در پارک ملی و کوهستانی تیبل و اطراف شهر کیپ تاون حتما با یک راهنمای محلی و کاربلد همراه شوید.
  • برای شنا در اطراف سواحل شهر کیپ تاون حتما به تابلوها و علایم هشداردهنده توجه کرده و مناطق امن را برای شنا انتخاب کنید.
  • هنگام گشت و گذار در شهر از همراه داشتن اشیا گران قیمت و ارزشمند خودداری کنید.
  • از همراه داشتن مقدار زیاد پول نقد و نشان دادن آن به دیگران جدا خودداری کنید.
  • حتما لیست شماره های ضروری و آدر هتل را همراه داشته باشید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور کیپ تاون از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور کیپ تاون
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید