دهنتان تاب خوردن خوراکی‌های تند را دارد؟

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 15 فوریه 2023
Loading...

“خوردن” لذتی ست که قابل وصف نیست. البته خوردن بعضی از غذاها نه‌ تنها لذت‌بخش نیست، بلکه زجرآور هم هست. غذاهای تند و فلفلی دقیقاً از همین دسته هستند. درعین خوشمزگی، دنیا را روی سر شما خراب می‌کند. حتماً شنیده‌اید که آشپز لندنی با خوردن نودلی تند چند دقیقه ناشنوا شد!!

غذاهای تند شاید برای کسانی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند، ناملموس و غیرقابل‌تحمل باشد. اما کشورهای نیم‌کره جنوبی، به خوردن آن عادت دارند. شاید تصور ذهنی ما از تند با مزه واقعی آن‌ها فرسنگ‌ها فاصله داشته باشد. مزه کردن یک‌ذره آن، آه از نهاد شما بلند می‌کنند.

غذاهای تند و فلفلی

با تندترین غذاهای تند دنیا آشنا شوید

بیبیمپاپ با کیمچی

بارها و بارها اسم کیمچی را در سریال‌های کره‌ای شنیده‌اید! به جرات می‌توان گفت که کیمچی معروف‌ترین غذای کره جنوبی است. خوراکی لذیذی که در هر وعده غذایی خورده می‌شود. درواقع کیمچی نوعی‌ترشی بسیار تند است که با سبزیجات متنوع‌ای مثل کاهو، تره، ترب، خیار و… درست می‌شود. اما ترکیب بیبیمپاپ (برنج، گوشت، سبزیجات، سس ماهی، رب تند کره‌ای و تخم‌مرغ) تند با کیمچی حسابی دهنتان را به آتش می‌کشد.

ویندالو پورک

شماره یک منو غذایی رستوران‌های هندی به ویندالو تعلق دارد. گوشت خوک خابانده شده در شراب و سیر، که با کاری و فلفل پخته می‌شود که جز داغ‌ترین غذاهای جهان هم شناخته می‌شود. اگر تند خور هستید در تور هند ویندالو را امتحان کنید.

توم یام

با یکی از پرطرفدارترین غذای‌های تند جهان آشنا شویم ” توم یام”.

یک سوپ تایلندی که مزه ترش و تندی دارد. سوپی که معمولا با میگو و برگ‌های کفیر لایم، گالانگال، عصاره لیموترش سبز و فلفل تند پخته می‌شود. در تور تایلند فراموش نکنید که هشتمین غذای خوشمزه جهان را بچشید.

میگو کریول

غذای محبوب مردم ایالات متحد آمریکا بشقاب مخلوط میگو است. در این غذا میگو همراه با پیاز، کلم، سس گوجه، فلفل قرمز، برنج بخارپز و سس تند فلفل پخته می‌شود.

   بیشتر بخوانید: قبل از سفر به هند بخوانید!

مرغ جادویی کارائیب

غذایی که از عطر آن مدهوش خواهید شد. البته تند بودن طمع آن هم در این امر دخیل است. مرغ‌هایی که با آویشن، دارچین،میخک، سیر، روغن زیتون و البته فلفل بسیار تند طمع‌دار و بعد پخته شده است. مزه عجیب و معطری که با هر لقمه از آن عاشقش خواهید شد.

بال سوخاری خودکشی

اسم این غذا گویای همه چیز است. این مرغ به حدی تند است که خوردن آن همانند خودکشی است. بال‌های مرغی که در سس تند تاباسکو، ورقه‌های فلفل تند و چیلی خورد شده خابانده شده و بعد سرخ می‌شود. یک غذای محبوب در ایالات متحد که حتما باید امتحان شود.

رول تن تند

 یکی از رستوران‌های ژاپن به نام رستوران “بوشیدو” در بحرین رول‌های ماهی (مانند سوشی) سرو می‌کند که بی‌نهایت تند است. به شما یک ظرف غذا می‌دهند و چالش این است که شما ۱۰ تیکه از آن را بخورید. اما تابه حال کسی موفق نشده است که همه این رول‌های فلفلی را بخورد.

سامبال

یک سس تند اما بسیار محبوب در اندونزی است. سامبال پایه اصلی اکثر غذاهای این کشور را تشکیل می‌دهد. این سس در حد انفجار تنداست و از ترکیبات فلفل دلمه‌ای هابانرو (یکی از تندترین فلفل‌های دنیا)، فلفل کاین(چیلی)، فلفل پری پری و فلفل اسپانیایی درست شده است. دوست دارید این سس را مزه کنید؟

خورشت کیمچی

از دیدن و بوی عطر آن حتما به هوس می‌افتید تا یک قاشق هم که شده از آن امتحان کنید. اما بعد از خوردن خورشت تا مغز استخوانتان هم از شدت تندی زوق زوق می‌کنند. ترکیبی از کمیچی، گوشت خوک، پیاز، سیر، توفو، روغن کنجد و البته قهرمان اصلی غذا سس تند کره‌ای است.

خورشت کیمچی در کره جنوبی بسیار محبوب است و در همه رستوران‌ها سرو می‌شود.

 کراهی

از آن غذاهای وطنی تندی ست که در سیستان وبلوچستان پیدا می‌شود. غذای سنتی که ریشه‌ای پاکستانی دارد. کراهی با گوشت (گوسفند و یا مرغ) همراه با ادویه‌هایی مانند تخم گشنیز، ادویه بلوچی، فلفل قرمز، سیر و پیاز پخته می‌شود.

در سفرهای ایران‌گردی اسم این غذا از لیستتان پاک نشود.

 غذاهای جنوب ایران

سفره رنگا و رنگ مردم جنوب  تنوع بالایی از طمع‌ها را در خود جای داده است. فلفل و عطر تند غذاهای مردم این خطه هم ازجمله خاص بودن ذاق آن‌ها است.

غذاهایی که با خوردنشان، زبانتان تا مدتی بی‌حس می‌شود. فلافل جنوبی، سنبوسه، سویس بندری، قلیه ماهی، پلو خوزستانی، پوکورا، نافله خوزستانی و جنایت کاران بسیاری دیگری که جان شما را از تندی، آتش می‌زند.

سوالات متداول

تندترین غذای دنیا چیست؟

فلفل کارولینا ریپر تا الان به عنوان تندترین غذای دنیا شناخته شده است.

کدام کشور بیشتر غذاهای تند مصرف می کند؟

تایلند، مکزیک، مالزی، هند، چین و جاماییکا بیشترین غذای تند در دنیا را مصرف می‌کنند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید