با ویزای انگلیس کجا میشه رفت؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 11 سپتامبر 2023
Loading...

با ویزای انگلیس یک مدرک معتبر در دست دارید. مدرکی که نه فقط شما را به انگلستان بلکه به مقصدهای هیجان‌انگیز دیگر هم می‌رساند. می‌خواهید بدانید با با ویزای انگلیس کجا میشه رفت؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویزای توریستی انگلیس را که دریافت کنید امکان سفر به چند کشور دیگر هم برایتان فراهم می‌شود. چرا که این ویزا از معتبرترین ویزاهای دنیا بوده و امکانات بسیاری را در اختیار دارندگانش قرار می‌دهد. از این رو مطلب را به این موضوع اختصاص داده و در ادامه به شما خواهیم گفت که با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟ چنانچه قصر رزرو تور انگلیس را دارید می‌توان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

با ویز‌ای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

در ادامه درباره انواع ویزای توریستی انگلیس و اینکه با ویزای انگلیس کجا میشه رفت؟ صحبت کرده‌ایم.

با ویزای انگلیس کجا میشه رفت؟

ویزای انگلیس در کنار ویزای کانادا، ویزای شینگن و … از معتبرترین ویزاهای دنیا به شمار ‌رفته و رتبه ۴ را در سطح جهان دارد. دارندگان ویزا علاوه بر بریتانیا می‌توانند به چندین کشور دیگر نیز سفر کنند.

مکزیک: مکزیک از کشورهای آمریکای شمالیست که ساکنانش به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. ایرانی‌ها با داشتن ویزای انگلستان می‌توانند به این کشور سفر کنند.

پاناما: پاناما از دیگر مقاصدی ست که ویزا انگلیس امکان سفر به آن را فراهم کرده است. این کشور با پایتختی پاناما سیتی در آمریکای مرکزی قرار گرفته است.

بلاروس: بلاروس با نام رسمی جمهوری بلاروس از کشورهای اروپای شرقی به شمار رفته و در همسایگی روسیه، اکراین، لهستان و لتونی قرار گرفته است. ویز‌ای انگلیس امکان سفر به بلاروس را هم فراهم می‌کند.

پرو: پرو با پایتختی لیما از کشورهای آمریکای مرکزی است. شما با دریافت ویزا انگلیس امکان سفر به پرو را بدون دریافت ویزای این کشور خواهید داشت.

اسکاتلند: اسکاتلند در شمال غرب اروپا قرار گرفته و بعد از انگلستان بزرگترین کشور بریتانیا به شمار می‌رود. دارندگان ویز‌ای انگلستان می‌توانند به خاک اسکاتلند وارد شوند.

ولز: ولز از دیگر کشورهای تشکیل‌دهنده بریتانیاست که در جنوب غربی این جزیره قرار گرفته است. از این رو ویزا انگلیس امکان سفر به این کشور را نیز فراهم می‌کند.

ایرلند شمالی: ایرلند شمالی در غرب بریتانیا قرار گرفته و مانند ولز و اسکاتلند می‌توان با داشتن ویزا انگلیس به خاک آن وارد شد.

کوبا: کوبا با پایتختی هاوانا بخشی از آمریکای لاتین به شمار رفته و داشتن ویز‌ا انگلیس امکان سفر به این کشور را می‌دهد.

جاماییکا: جاماییکا از کشورهای محدوده جزایر کاراییب بوده و سومین کشور پرجمعیت انگلیسی زبان به شمار می‌رود. دارندگان ویز‌ا انگلیس می‌توانند به این کشور سفر کنند.

بیشتر بخوانید

اخذ ویزای انگلیس در تهران | دریافت وقت سفارت انگلیس

کدام ویزاهای انگلستان واجد شرایط هستند؟

ویز‌ای انگلیس به انواع ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای خانوادگی، ویزای تحصیلی و ویزای پزشکی تقسیم می‌شود. هر کدام از انواع ویزا شرایط و مدارک ویژه خود را دارند. با این حال با دریافت انواع ویزا انگلیس (به غیر از ویزای پزشکی) علاوه بر خاک بریتانیا می‌توانید به ۵ الی ۱۰ کشور دیگر سفر کنید. در پاراگراف‌های بعدی به معرفی این مقاصد خواهیم پرداخت. اما در ادامه نگاهی کوتاه به برخی از انواع ویزا انگلیس می‌اندازیم.

ویزای توریستی انگلیس: ویزای توریستی از رایج‌ترین انواع ویزای انگلیس است و برای افرادی صادر می‌شود که به قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری می‌خواهند به این کشور سفر کنند. این نوع ویزا در اولین درخواست به صورت ۶ ماهه و در دفعات بعدی به صورت ۲ یا ۵ ساله صادر می‌شود.

ویزای کاری انگلیس: ویزای کاری از دیگر انواع ویزای انگلیس است افرادی که تقاضای کار در زمینه سرمایه گذاری، افراد با مهارت‌های ویژه، صاحبان تجارت، افراد با مهارت‌های تخصصی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های انگلستان و افرادی که از طرف یک شرکت بریتانیایی دعوت به همکاری شده‌اند می‌توانند برای دریافت ویزای کار انگلیس اقدام کنند.

با ویزای دانشجویی انگلیس کجا میشه رفت

ویزای دانشجویی انگلیس یا همان ویزای Tier 4 خود انواع مختلف دارد. این ویزا،  ویزای عمومی تحصیلی (Tier 4 General study visa)، ویزای کودکان (Tier 4 child study visa) و ویزای کوتاه مدت تحصیلی Tier 4 short term study visa)) را شامل می‌شود.

ویزای عمومی همان ویزای تحصیلی یا دانشجویی ست که برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) و متقاضیان بالای ۱۶ سال صادر خواهد شد. دارندگان این ویزا تا پایان دوره تحصیلی می‌توانند در خاک انگلیس اقامت داشته باشند.

ویزای کوتاه مدت تحصیلی برای افرالدی صادر می‌شوذ که قصد شرکت در دوره‌های ۶ ماهه آموزشی را دارند.

ویزای کودکان نیز همان ویزای دانش آموزی انگلیس است. این ویزا برای تحصیل تا پیش از مقطع کارشناسی خواهد بود و برای متقاضیان واجد شرایط ۴ تا ۱۶ ساله صادر می‌شود.

دارندگان هر یک از انواع ویزای تحصیلی انگلیس می‌توانند تا پایان اعتبار ویزا به کشورهایی که دارندگان ویزای انگلیس مجاز به سفر به آن‌ها هستند سفر کنند.

بیشتر بخوانید

مدت زمان جوابدهی ویزای انگلیس | صدور ویزای انگلیس چقدر طول می‌کشد؟

مدت اعتبار ویزای انگلیس

ویزای انگلیس با توجه به درخواست متقاضی و تصمیم سفارت  به صورت ۶ ماهه، ۲، ۵ و ۱۰ ساله چند بار ورود صادر می‎گردد. در واقع اعتبار هر ویزا به نوع و مدت زمان آن بستگی دارد.

 اما اعتبار ویزا‌ی انگلستان برای ویزاهای ۵ و ۱۰ ساله به اعتبار پارسپورت یا همان تاریخ انقضا بستگی دارد. از آنجا که پاسپورت‎های ایرانی حداکثر ۵ ساله هستند ویزای انگلستان برای ایرانیان حداکثر ۵ ساله خواهد بود.

از این رو قبل از اقدام جهت دریافت ویزا حتما با مراجعه با اداره گذرنامه پاسپورت خود را به صورت ۵ ساله تمدید کنید. در غیر اینصورت مدت اعتبار ویزای شما دقیقا طبق زمان اعتبار پارسپورت صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

تراول داکیومنت چیست؟

تراول داکیومنت نوعی ویزای سفر است اما دارای ماهیت متفاوت با پاسپورت می‌باشد. تراول داکیومنت برای افرادی صادر می‌شود که هنوز موفق به دریافت پاسپورت یا شهروندی کشوری که در آن اقامت دارند نشده‌اند. افراد دارای تراول داکیومنت می‌توانند از این مدرک برای سفر به کشور ثالثی که نیاز یه دریافت ویزا ندارد سفر کنند. به بیان دیگر تراول داکیومنت فقط برای مسافرت استفاده شده و کاربرد دیگری ندارد.

با تراول داکیومنت انگلیس به کدام کشورها میتوان سفر کرد | با ویزای انگلیس کجا میشه رفت؟

همانطور که در توضیح تذاول داکومنت خواندیم این مدرک برای افرادی که پاسپورت انگلیس را ندارند مانند پاسپورت عمل می‌کند. در واقع دارندگان تراول داکیومنت انگلیس می‌توانند به کشورهایی که نیاز به دریافت ویزا ندارند سفر کنند. پاسپورت انگلیس از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا بوده و رتبه ۷ را به خود اختصاص داده است.

دارندگان تراول داکیومن انگلیس می‌توانند به کشورهایی مانند کانادا، سوییس، واتیکان، موناکو، آلبانی، گرجستان، ترکیه، بلاروس، ازبکستان، ارمنستان، کره جنوبی، ژاپن، تایلند، قطر، سنگاپور، فیلیپین، تمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا، آفریقای جنوبی، مراکش، تونس و چندین کشور دیگر سفر کنند.

شرایط دریافت ویز‌ای انگلیس

ویزا انگلیس شرایط و سخت‌گیری‌های خود را دارد. بنابراین لازم است بدانید که فقط افراد با شرایط و داشتن مدارک اعلام شده می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند.

  • داشتن دعوت‌نامه معتبر از بستگان درجه یک یا دوستانی که در انگلیس زندگی کرده و اقامت این کشور را دارند.
  • داشتن برنامه سفر دقیق (در صورت عدم ارائه دعوت نامه) برنامه سفر شامل رزرو پرواز، رزرو هتل و بیمه مسافرتی می‌شود.
  • ارائه تمکن مالی (برای هر نفر حداقل ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان).
  • گردش حساب فعال برای ۶ ماهه اخیر.

متقاضیان ویزا می‌توانند از طریق دفاتر سفارت در تهران، امارات (دبی، ابوظبی)، ترکیه (استانبول، آنکارا) و ارمنستان (ایروان) جهت دریافت وقت انگشت نگاری سفارت انگلیس و تحویل مدارک اقدام کنند. جواب ویزا از روز انگشت نگاری ۱۵ الی ۲۰ روز کاری مشخص می‌شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور انگلیس از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور انگلیس
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید