ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 10 نوامبر 2020
Loading...

اگر می‌خواهید بدانید که ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول چه فصلی است، ابتدا باید هدف خود از سفر را انتخاب کنید. اینکه می‌خواهید برای خرید به استانبول سفر کنید یا گشت‌وگذار؟ از آنجا که هرکدام از فصلهای استانبول جذابیت‌های خاص خود را دارند، داشتن کمی اطلاعات درباره آن‌ها می‌تواند به انتخاب زمان مناسب برای خرید تور استانبول کمک کند.

فستیوال‌های خرید، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و مناظر شگفت انگیز از دلایلی هستند که تور استانبول را محبوب کرده‌اند. جدای از جاذبه‌های مهیج و زیبا، دانستن اینکه ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول چه فصلی است و در هر فصل از سال در این شهر پرهیاهو چه می‌گذرد، در انتخاب زمان مناسب برای سفر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تاثیر مستقیم دارد. در ادامه با حال و هوای چهار فصل استانبول آشنا می‌شویم. (خرید بلیط استانبول)

بهار در استانبول

طراوت هوا، سرسبزی طبیعت و مناظر نفس‌گیر، ارمغان فصل بهار برای شهر استانبول است. در این فصل با به پایان رساندن زمستان کم کم از سرمای هوا و بارش باران‌ها کاسته شده و همه چیز رنگ نو شدن به خود می‌گیرد.

البته بهتر است هنگام گشت و گذار همراه داشتن سویشرت و چتر را فراموش نکنید. چرا که ممکن است در برخی از ساعات روز بارش ملایم باران شما را غافلگیر کند. با این حال آب و هوای معتدل دلیلی بر آن شده تا همچنان بسیاری بهار را برای سفر به استانبول انتخاب ‌کنند.

در این فصل می‌توانید از دیدن جاذبه‌های تاریخی استانبول، تست غذاهای خیابانی، کنسرت‌های موسیقی و قدم زدن در کنار تنگه بسفر لذت ببرید. همچنین برگزاری فستیوال‌های خرید و برنامه‌های ویژه نوروزی از دیگر ویژگی‌های هستند که بهارهای استانبول را جذاب می‌کنند.

با توجه به اینکه در فصل بهار همچنان بارش باران ملایم را خواهیم داشت قیمت بلیط و هتل بسیار مقرون و به‌صرفه‌تر از فصل تابستان است. از این رو می‌توان بهار را از ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول دانست.

تابستان در استانبول

اینجاست که استانبول وارد شلوغ‌ترین فصل خود شده و تعطیلی در آن معنایی ندارد. تابستان‌های استانبول با تابش ملایم آفتاب، آب و هوایی بی‌نظیر برای گشت و گذار در جزایر این شهر و تفریحات آبی دارد.

همزمانی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در ایران با فصل سفر در استانبول باعث شده تا بسیاری تور استانبول را برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود انتخاب کنند. در واقع تابستان فصل پیک سفر در استانبول است. پس اگر به دنبال ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول هستید از فصل تابستان فاکتور بگیرید چرا که قیمت بلیط هواپیما و هتل بالاترین حالت خود را تجربه می‌کنند.

در این فصل می‌توانید از فستیوال‌های خرید برندهای محبوب بین‌المللی استفاده کنید. به جزایر اطراف استانبول رفته و انواع تفریحات آبی را تجربه کنید، هر ساعت از شبانه روز که خواستید در خیابان‌های همیشه بیدار شهر قدم بزنید و در هوایی فوق‌العاده از جاذبه‌های تاریخی و بناهای زیبای استانبول  بازدید کنید.

پاییز در استانبول

پاییزهای استانبول را باید به دو نیمه اول و دوم تقسیم کرد. نیمه اول پاییز تا اواسط آبان را شامل شده و هنوز کمی از حال و هوای تابستان در آن باقیست. اما از آنجاییکه دمای هوا نسبت به تابستان پایین‌تر می‌آید از تعداد گردشگران کاسته شده و به همین نسبت بلیط هواپیما و هتل را با قیمت کمتری نسبت به تابستان می‌توان رزرو کرد. از این رو به عقیده بسیاری پاییز ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول است.

بارش گاه و بی گاه باران و تغییر رنگ درختان چهره استانبول را بسیار زیبا و رمانتیک می‌کند. در این فصل از سال می‌توانید با پوشیدن لباس کمی گرم در میان خیابان‌های استانبول قدم زده، خرید کنید، نوشیدن یک فنجان قهوه ترک را در کافه‌های دنج تجربه کرده و به دیدن جاذبه‌های تاریخی بروید.

زمستان در استانبول

سرد و برفی بهترین توصیف برای زمستان‌های شهر استانبول است. با این حال استانبول همچنان زیباست و آماده استقبال از میهمانان زمستانی.

با سرد شدن هوا تعداد گردشگران و قیمت تور استانبول به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. بنابراین اگر به برف و سرما علاقه دارید و دیدن چهره سفید پوش استانبول شما را هیجان‌زده می‌کند، زمستان ارزان‌ترین فصل سفر برای شما خواهد بود.

البته فستیوال‌های خرید استانبول در زمستان نیز گردشگران را برای سفر به این شهر وسوسه می‌کند. بیشتر برندهای معروف در ایام کریسمس حراج زمستانی خود را آغاز کرده و اجناس خود را با تخفیف‌های چشمگیر ارائه می‌دهند.

علاوه براین خیابان‌های شهر را که با درختان کاخ و چراغ‌های رنگی تزیین شده‌اند را نباید فراموش کرد. بی‌اغراق استانبول در زمستان به ویژه روزهای برفی زیباترین لحظات خود را سپری می‌کند.

ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول

اگر قبل از سفر به دو فاکتور آب و هوا و قیمت توجه کنید می‌توانید سفری ایده‌آل و در عین حال مقرون‌ به صرفه داشته باشید. شهر استانبول در اواخر تابستان و نیمه اول پاییز هر دو فاکتور را داراست.

در واقع از ۱۵ شهریور تا ۱۵ آبان را را می‌توان ارزان‌ترین زمان سفر به استانبول دانست. در این بازه به انتهای فصل پیک سفر نزدیک شده و تورهای استانبول با تخفیفات ویژه به فروش می‌رسند.

آب و هوای استانبول نیز معتدل بوده و می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی دیدن کرده و تمام تفریحات این شهر را مانند قایق سواری بر روی بسفر، قدم زدن در کنار تنگه، ماهیگیری و … را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید…

همه چیز درباره قیمت تور استانبول

خرید تور استانبول از کدام شهرهای ایران امکان‌ پذیر است؟

در تور ۳ شب و ۴ روز استانبول از چه جاذبه‌هایی بازدید کنیم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید